Διάρκεια σεμιναρίου : 24 – 28/ 9/ 2024
Ημέρες & Ώρες : Καθημερινά 18:00 – 22:00
Πληροφορίες : seminars@mikriakadimia.com και 6976458526
Η Δύναμη της προχειρότητας και οι πρώτες αναγνώσεις
Το βασικό ζητούμενο είναι να βρεις τον τρόπο να μιλήσεις πρώτα πρώτα εσύ στους θεατές, απευθείας, χωρίς τίποτα.
Το διάφραγμα παίρνει δύναμη από τον αέρα που έρχεται από όλο το σώμα και φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές, οι οποίες παράγουν ήχο, με το σώμα να συνεχίζει να αναπνέει κανονικά. Εκεί κάνει την εμφάνιση του και το αίσθημα. Ήχος και αίσθημα εκτοξεύονται από το στόμα για να φτάσουν στα αυτιά των θεατών.
Ο ήχος των λέξεων του κειμένου είναι πηγή ενεργοποίησης του σώματος, του αισθήματος και της έκφρασης του ηθοποιού.
Αυτή η διαδικασία ξεκινά από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του κειμένου, δοκιμάζοντας πρόχειρα τις ίδιες τις λέξεις του.
Πώς πειθαρχούμε στο κείμενο, τον συγγραφέα και κατ’επέκταση πώς πειθαρχούμε απέναντι σε έναν διαβασμένο σκηνοθέτη, όχι όμως ως πειθήνια όργανά του αλλά ως δημιουργικές οντότητες, διαθέσιμες ψυχή τε και σώματι.
Πρώτα δοκίμασε αυτό που ζητάνε οι σκηνοθέτες και μετά δες – παράλληλα με τη μελέτη σου πάνω στο κείμενο – κατά πόσο θα επιστρέψεις στη δική σου αντίληψη για το κείμενο και το εξ ενστίκτου “παίξιμο” σου.
Δίδακτρα 125€
Βιογραφικό σημείωμα
Ο Θανάσης Δόβρης είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λάρισα.
Εργάζεται στο χώρο της υποκριτικής και του θεάτρου από το 1998. Έχει δουλέψει για οργανισμούς: Θ.Ο.Κ, Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε, Φεστιβάλ Αθηνών, ιδρύματα: Stegi, Σταύρος Νιάρχος, θέατρα: ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Θέατρο Τέχνης, ΘΕΑΤΡΟ Στοά, Θέατρο Καρέζη, Απλό Θέατρο, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Θέατρο Πορεία κ.α.) και πληθώρα σκηνοθετών: Λ. Βογιατζής, Θ. Παπαγεωργίου, Α. Μπρούσκου, Θ. Γκόνης, Γ. Χουβαρδάς, Α. Αζάς, Β. Μαυρογεωργίου, Μ. Κωνσταντάτος, Ε. Μποζά, Θ. Αμπαζής, Σ. Τζουμέρκας, Π. Μουστάκης, Ρ. Πατεράκη, Δ. Λάλος, Β. Γεωργιάδου, Θ. Γλυνάτσης, Μ. Μαγκανάρη, Κ.Καλλιβρετάκης, Δ. Τάρλοου, Ε. Μαυρίδου Γ. Κουτλής, Γεωργία Μαυραγάνη, Γιάννης Σκουρλέτης κ.ά, σε έργα και ρόλους της εγχώριας και παγκόσμιας θεματικής και δραματουργίας.
Έχει σκηνοθετήσει το 2016 την παράσταση ΓΚΙΑΚ, βασισμένη στην ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου, που για πρώτη φορά ανέβηκε στην ελληνική θεατρική σκηνή, σε παραγωγή δική του στο θέατρο Skrow.
Το 2019 σκηνοθέτησε τις Ευτυχισμένες Μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ σε πρωτότυπη μετάφραση του Μάνου Λαμπράκη και το 2020 την παράσταση Πειρασμός του Carles Batllie (έργο που ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα) κι αυτές στο θέατρο Skrow.
Το 2018 σκηνοθέτησε για λογαριασμό της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, στο Youth Festival, την παράσταση Antigone-Cold spaceship με παιδιά Δευτέρας γυμνασίου-μετανάστες πρώτης και δεύτερης γενιάς.
Το 2020 για την ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης σκηνοθέτησε την παράσταση 2021μ.Χ:Τα κούτσουρα, σύνθεση βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Α. Παπαδιαμάντη.
Το 2021 την περίοδο της πανδημίας, σκηνοθέτησε τον Macbeth του W. Shakespeare, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, σε νέα μετάφραση του Θέμελη Γλυνάτση.
Συμμετέχει στην ομάδα της jukebooks, ως αφηγητής βιβλίων.
Έχει παίξει στον κινηματογράφο (Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών, Mare Nostrum, Alpha mail κ.α.) Έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές σειρές όπως: Μαύρα μεσάνυχτα, Το δέκα, Το κάμπινγκ-alpha Κύπρου, Σκοτεινή Θάλασσα, Ποιος Παπαδόπουλος κ.α.
Τελευταία τηλεοπτική του εμφάνιση ήταν στη σειρά Τα νούμερα που προβλήθηκε στην ΕΡΤ.
Τον τελευταίο χρόνο ασχολείται με την in progress σκηνική σύνθεση Μάγισσες που μελετά τη γυναικεία φύση μέσα στον κόσμο.